01 grudnia 2011

Zabawy z programowaniem procesorów

Ostatnio zainteresowałem się szczególnie programowaniem procesorów (mikrokontrolerów), wcześniej też mnie to pociągało ale jakoś nie mogłem się za to wziąć. Teraz się wziąłem. Praca dzieli się zasadniczo na dwa etapy. Zaprogramowanie procesora na programatorze a drugi to zamontowanie go w układzie specjalnie przygotowanym do danego zastosowania lub uniwersalnym (do testów). Przeskoczyłem etap zaprogramowania z niewielkimi problemami ale to właśnie przysporzyło mi sporo satysfakcji. Teraz montuję elementy na płytce uniwersalnej do testów. Chciałbym nieco rozwinąć temat problemów z programowaniem, otóż, gdy kupowałem programator usbasp zakładałem że będzie on bezproblemowo działał w systemie windows 7 32bit, niestety stało się inaczej, ale to nic bo zmusiło mnie to do instalacji wirtualnej maszyny Windows XP. Wykorzystałem do tego program Virtualbox Oracle'a. Wszystko się w końcu udało dzięki filmikom instruktażowym na youtube (piszę w odniesieniu do virtualboxa http://www.youtube.com/watch?v=hwUVen3-wGQ). Doświadczenia z kilku poprzednich dni dotyczące programu avr gcc pomogły mi zakończyć wszystko co jest związane z wysłaniem programu do procka. Zainteresowanym polecam stronę http://kursc.forbot.pl/str001.html

Teraz zostało mi jeszcze wlutowanie stabilizatora napięcia LM7805 i diod oraz elementów biernych RC
jak się wszystko uda to coś jeszcze o tym napiszę.

Brak komentarzy:

Fotografia cyfrowa Headline Animator